امام عشق(ع)

ماندن در صف اصحاب عاشورایی امام عشق(ع) جز با یقین مطلق ممکن نیست. شهید سید مرتضی آوینی

امام عشق(ع)

ماندن در صف اصحاب عاشورایی امام عشق(ع) جز با یقین مطلق ممکن نیست. شهید سید مرتضی آوینی

امام عشق(ع)

مرکز فرهنگی هنری امام عشق(ع)
شهرستان بندر گناوه

پول می گیرم قلمم را می فروشم

دوشنبه, ۲۶ مرداد ۱۳۹۴، ۱۲:۳۳ ب.ظ
 

اختصاصی سایت امام عشق(ع)

 

یادداشتی از آیت نوایی

روز خبرنگار گذشت وجالب آنکه در حوالی همین روز که نشست های خرد و کلانی از سوی مسوولین و شخصیت ها ی خرد و کلان با اصحاب خبر و رسانه و در تجلیل و تمجید از آنان برگزار می شد، اتفاقی افتاد که عنوان این مقاله" پول می گیرم و قلمم را می فروشم" را شایسته ی آن دیدیم.

عوام فریبی راه و رسم " ژورنالیسم حرفه ای" است و اصیلترین مشخصه ی آن فریب افکار عمومی است . در حوالی روز خبرنگار  که فضای رسانه ها مشحون بود از به به و چه چه ها ی مسوولین در تجلیل از مقام خبرنگاری، برخلاف چنین فضای غالبی اتفاقی رخ داد که بی شک می توان اصطلاح " ژورنالیست حرفه ای" را بر آن بار کرد.

وقتی یک " ژورنالیست حرفه ای " باشی می توانی تمام شرافت قلمت را در کسوت همان“ ژورنالیست"، تمام قد، به " یک مشت دلار" بفروشی.

حقیقت آن است که اصالت" سود و سرمایه" بر اصالت " وجود" نزد این قلم به مزدان رجحان دارد. و با این جماعت سخن گفتن از ارزش " مداد" و برتری آن بر " دماء"، زیره به کرمان بردن و آب در هاون کوبیدن است. چرا که سر زلف این جماعت به " ضرب سکه ها" گره زده شده است. برای " ژورنالیست های حرفه ای" باید روز دیگری را از این پس در تقوم حقیقت این زمانه نوشت: " ژورنالیسم نقابدار"

پنجه بر چهره ی حقیقت کشیدن مرام دانش آموختگان مکتب "ژورنالیسم حرفه ای" است ، آنان سوفسطایان مدرن در نقاب اصحاب قلم و رسانه اند و کیست که نداند در خدمت " تکنوکرات" ها بودن و قلم زدن در ارگان رسمی فلان جریان حزبی فن سالار سرمایه سالار افتخاری است که فقط نصیب اینان می گردد و بس . و چقدر " تکنوکراسی" با " ژورنالیست" عجین است؟!

آنان را با حقیقت چه کار؟ که با کجروان سخن حرف از حقیقت به میان آوردن سودی نمی بخشد، حقیقتِ " مردم"  در انگاره آنان همان" عوام" اند که باید با شعبده و سحر ژورنال قورباغه را در پیشخوان روزنامه ها و خبرگزاری به جای قناری خریدار شوند.

در تقویم ژورنالیست های حرفه ای" روز "هوای پاک" همان روز " مهدی پاک" است. کافی است به روپرتاژ رسانه ای این جماعت در روز 18و19  مردادماه جاری نظر دیگری افکنیم.

 

پی نوشت: اصطلاح " ژورنالیسم حرفه ای" برگرفته از عنوان مقاله ای است با همین نام از شهید سید مرتضی آوینی.


  • ساجد صادقی

نظرات  (۱)

متن خوبی بود لذت بردم

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی