امام عشق(ع)

ماندن در صف اصحاب عاشورایی امام عشق(ع) جز با یقین مطلق ممکن نیست. شهید سید مرتضی آوینی

امام عشق(ع)

ماندن در صف اصحاب عاشورایی امام عشق(ع) جز با یقین مطلق ممکن نیست. شهید سید مرتضی آوینی

امام عشق(ع)

مرکز فرهنگی هنری امام عشق(ع)
شهرستان بندر گناوه

مهتاب خَیّن

سه شنبه, ۲۱ مهر ۱۳۹۴، ۰۱:۲۴ ب.ظ


نام کتاب: مهتاب خَیّن؛ روایت فرمانده بسیجی حسین همدانی از انقلاب، کردستان و دفاع مقدس

مصاحبه و نگارش: حسین بهزاد

ناشر: فاتحان، قیمت آخرین چاپ: 42000 تومان، 991 صفحه، قطع وزیری

 

یادداشتی از امین امیری

 

کتاب مهتاب خَیّن روایتی است از فرمانده بسیجیِ شهید، سردار حسین همدانی؛ از دوران انقلاب، وقایع کردستان و دفاع مقدس که به اهتمام حسین بهزاد به نگارش در آمده است.

راوی این رویدادها سردار سرتیپ حسین همدانی از فرماندهان ارشد جبهه میانی سرپل ذهاب، از بانیان گمنام لشکر 27 محمد رسول ا...، نخستین فرمانده لشکر  32 انصارالحسین و فرمانده لشکر 16 قدس سپاه، در دوران دفاع مقدس ملت ایران است.

مهتاب خَیّن روایتی است دست اول از جنس تاریخ شفاهی که رخدادهای مربوط به سال های مبارزه علیه دیکتاتوری پهلوی، انقلاب اسلامی بهمن 57، استقرار نظام نوین، تأسیس سپاه پاسداران، نبردهای داخلی جبهه کردستان و سر انجام ناگفته های فراوان از پیکارهای جبهه غرب و جنوب در مصاف با ارتش متجاوز رژیم به عدم پیوسته عراق را در بر می گیرد.

 

«بعد از مرگ پدرم همراه با مادر و دو خواهر و برادرم به زادبوم خانوادگی نقل مکان کردیم و مقیم همدان شدیم. در مورد خودم صادقانه باید بگویم که به محض اینکه از آب و گل در آمدم و دست چپ و راست خودم را شناختم کار کردم، از همان کلاس اول ابتدایی در بازار همدان کار می کردم و درس می خواندم. به ورزش کشتی علاقه زیادی داشتم. حدود سال 1341 در حالی که دوازده سال بیشتر نداشتم، برای تماشای مسابقات کشتی آزاد به سالن های ورزشی همدان می رفتم. ابتدا فقط علاقه داشتم، اما سه سال بعد تصمیم گرفتم به صورت عملی و پیگیر وارد این ورزش پهلوانی شوم. تا اینکه در رشته آزاد وزن 57 کیلو کشتی می گرفتم، اما به دلیل شرایط نامناسبی که داشتم نمی توانستم شش دانگ به کشتی بپردازم؛ چون هم متکفل معیشت خانواده بودم و کار می کردم و هم شب ها درس می خواندم.»

سردار همدانیِ شهید، در این کتاب به خوبی به نحوه انجام عملیات های فتح المبین و بیت المقدس را پرداخته است و رشادت های رزمندگان استان همدان در جبهه ها را تشریح کرده است.

 

بعد از تحریر:

پیام رهبر انقلاب به مناسبت شهادت سردار حسین همدانی

 

منبع : کتاب بازان

  • ساجد صادقی

نظرات  (۱)

در متن فوق فقط دو خط پایانی متعلق به یادداشت کننده محترم است که آن هم غلط نگارشی دارد. یا معنای یادداشت جدیداً عوض شده و یا اینکه تا الان آنچه به آن یادداشت یک نویسنده می گویند، اشتباه بوده است.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی