امام عشق(ع)

ماندن در صف اصحاب عاشورایی امام عشق(ع) جز با یقین مطلق ممکن نیست. شهید سید مرتضی آوینی

امام عشق(ع)

ماندن در صف اصحاب عاشورایی امام عشق(ع) جز با یقین مطلق ممکن نیست. شهید سید مرتضی آوینی

امام عشق(ع)

مرکز فرهنگی هنری امام عشق(ع)
شهرستان بندر گناوه

۲ مطلب در آذر ۱۳۹۲ ثبت شده است

درخواست شهادت دوباره در رجعت

شنبه, ۲۳ آذر ۱۳۹۲، ۱۲:۵۸ ق.ظ
سلام بر رهبر و ولی فقیه مان، سید علی خامنه‌ای (حفظه الله) که خداوند عمر طولانی به او عطا فرماید و حکومت اسلامی و پاسداران آن و مردمش را حفظ و حراست فرماید.

 حمید داوودآبادی در وبلاگ خاطرات جبهه ، متن کامل وصیت‌نامه سردار شهید "حاج حسان اللقیس" فرمانده ارشد جنگ الکترونیک حزب‌الله لبنان را که چند پیش به دست جوخه‌های ترور رژیم صهیونیستی در ضاحیه جنوبی بیروت ترور شد و به شهادت رسید، منتشر کرد.

 متن کامل ترجمه فارسی این وصیت‌نامه در سه بخش شامل یک مقدمه، وصیت خطاب به "سید حسن نصرالله" دبیرکل حزب‌الله لبنان و وصیت خطاب به "برادران مجاهد" است، بدین شرح منتشر شده است:

سپاس خدای را که اول است و چیزی پیش از او نیست، و آخر است و چیزی بعد از او نیست. ظاهر است و باطن، و هیچ چیزی ورای او وجود ندارد. سپاس خدای را برای هر آنچه که عطا کرد و هر آنچه که پس گرفت. برای هر صنع نیکویش و هر امتحانی که به آن مبتلایمان ساخت. شکر خداوند را برای هدایت ما و برای نعمت ولایت که بزرگترین نعمت اوست برای ما.

شهادت می دهم که محمد(ص) بنده خدا و رسول و حبیب اوست، خداوند او را به حق به پیامبری بر انگیخت تا بندگانش را از پرستش بت ها به پرستش خدا رهنمون شود، و از اطاعت شیطان به اطاعت خداوند و اولیای خدا بازشان دارد. شهادت می دهم علی(ع) ولی برگزیده خدا و حجت بر همه خلایق است و امامان از نسل او، رهبران مردم و ائمه هدایتند. خداوند ما را در زمره آنان محشور گرداند و به اندازه یک چشم بر هم زدنی بین ما و آنان جدایی نیفکند.

"تنهای تنهای تنها"؛ تنها ولی سربلند

شنبه, ۲۳ آذر ۱۳۹۲، ۱۲:۵۵ ق.ظ

اکران فیلم «تنهای تنهای تنها» بدون حمایت لابی‌های پخش و حتی بودجه تکثیر نسخه اصلی انسان را وادار می‌کند تا حقایقی از سینمای ایران را که کمتر به آن توجه شده است را بیان کند.
میکائیل دیانی در وبلاگ مسیر نوشت: اکران فیلم "تنها تنهای تنها" در سینماهای کشور با تبلیغات اندک؛ بدون حمایت لابی های پخش و حتی بودجه تکثیر نسخه اصلی انسان را وادار می کند تا حقایقی از سینمای ایران را که کمتر بدان توجه شده است را بیان کند.

در بازار کساد گیشه های سینما نوشتن در مورد لابی های موجود در پخش و تبلیغات و برنامه ریزی برای اکران می تواند به شناخت دقیق از این عرصه کمک کند. در حقیقت اگر بخواهیم اکران فیلم های سینمایی و حواشی آن را توضیح دهیم خود مجلد چند صد صفحه ای می خواهد و جریان شناسان سینما را می طلبد اما نگاهی گذرا می تواند راهگشای بسیاری مسائل باشد.

برای باز شدن مسئله به چند نمونه اشاره در چند سال گذشته اشاره می کنیم:

ایجاد دوگانگی در اکران

بسیاری معتقدند که فیلم "جدایی نادر از سیمین" با همه خلاقیت های تکنیکی و محتوایی –فارغ از ارزشهایی که فریاد می زند- ارزش آن مقدار فروش را نداشته است اما و در طرف مقابل "اخراجی های 3" فیلمی بود که به دلیل دوگانه پیش از آن در سینما مطرح به حساب می آمد. به لحاظ محتوایی همه این دو فیلم را متضاد یکدیگر و از دو گفتمان متفاوت می دانستند اما در حقیقت یک لابی پخش پشت هر دو فیلم بود.

بعد از آن هنگام با یکی از تهیه کنندگان که بزرگترین شرکت پخش و اکران فیلم در ایران را دارد جلسه ای داشتیم. در خلال جلسه این جمله را شنیدم "ما هر دو فیلم را همزمان اکران کردیم؛ پول دادیم تا در فیسبوک و.... چند تا جوان بر سر این دو فیلم دعوا درست کنند و مورد توجه قرار گیرند. اینگونه جامعه تحریک شد که برود این فیلم ها را ببیند" البته ایجاد شکاف های اجتماعی یک نظریه جامعه شناختی است و از این منظر راه خوبی برای تحریک افکار عمومی انتخاب شده بود.