امام عشق(ع)

ماندن در صف اصحاب عاشورایی امام عشق(ع) جز با یقین مطلق ممکن نیست. شهید سید مرتضی آوینی

امام عشق(ع)

ماندن در صف اصحاب عاشورایی امام عشق(ع) جز با یقین مطلق ممکن نیست. شهید سید مرتضی آوینی

امام عشق(ع)

مرکز فرهنگی هنری امام عشق(ع)
شهرستان بندر گناوه

۱۵ مطلب در خرداد ۱۳۹۲ ثبت شده است

مرامنامه سیاسی سعید جلیلی

سه شنبه, ۲۱ خرداد ۱۳۹۲، ۰۵:۱۲ ب.ظ

به گزارش بی باک به نقل از تسنیم، سعید جلیلی امروز در دیدار با منتخبین تشکل های رضوی در راستای امضای میثاق نامه اخلاقی «رقعه ای از آفتاب» در مشهد با اشاره به اهمیت مقوله گفتمان انقلاب و جاری کردن آموزه های اسلام ناب در عرصه حکومت، اظهار کرد: نزدیکی هرچه بیشتر به گفتمان ناب اسلام ، موجبات پیشرفت و حرکت رو به تعالی انقلاب را فراهم می کند.
کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با تأکید بر برخی از بندهای بیانات امام رضا(ع) در نامه تاریخی خود به حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)  ادامه داد: پیام امام رضا(ع) به یاران خود که حاوی نکات و نصایح اخلاقی و سیاسی زیادی است، می تواند به عنوان یک مرام نامه سیاسی برای سیاستگذاران و حکومتداران جامعه اسلامی در تمام طول تاریخ مورد استفاده قرار بگیرد.


وی افزود: رعایت و جاری کردن چنین نکات اخلاقی در مناسبات سیاسی حکومت و نظام، می تواند در فاصله گرفتن از بخش عمده مسائل و مشکلات جامعه امروز موثر واقع شود.

نشست خبری و تبیین برنامه اقتصادی جلیلی پیش از ظهر امروز (دوشنبه) با حضور نمایندگان اقتصادی جلیلی از جمله دکتر درخشان، دکتر رزاقی، دکتر زری باف، اسکندری، روستا آزاد، مهدی رجایی و شاه اویسی در دانشگاه خواجه نصیر برگزار شد.

روستاآزاد: برنامه چند بعدی جلیلی برای نظام اقتصادی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی جبهه پایداری انقلاب اسلامی، در ابتدای این برنامه رضا روستا آزاد رئیس کمیته دانشگاهیان ستاد جلیلی با اشاره به وعده های برخی نامزدها و مطرح کردن شعارهایی با نیت رای جمع کردن اظهار داشت: نامزدهای انتخابات باید در این زمینه روش های خود را نیز بگویند.

روستاآزاد با بیان اینکه این نشست تیم اقتصادی آقای جلیلی پاسخ به کسانی است که می گویند وی تیم و برنامه ندارد، ادامه داد: تنها نامزدی که درحوزه اقتصادی هم تیم و هم برنامه دارد آقای جلیلی است که می توان از وی انتظار حل مشکلات را داشت.


کامران باقری‌لنکرانی عضو شورای مرکزی جبهه پایداری در همایش صبح امروز نخبگان و فعالان سلامت و رفاه اجتماعی حامی جلیلی که در دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد، ضمن گرامیداشت اعیاد شعبانیه به تشریح سه سرفصل در زمینه سلامت، انتخابات و عرصه سیاسی کشور پرداخت و اظهار داشت: ما در شاخص سلامت رشد و پیشرفت در خور توجهی داشته ایم که در همین زمینه می‌توان به اضافه شدن حدود 17 هزار تخت به بیمارستان‌های کشور و توسعه بخش‌های فوق تخصصی اشاره کرد.

لنکرانی با اشاره به افزایش شاخص‌های امید به زندگی تا 27 سال در 30 سال اخیر به چالش‌های مهم که نیاز به برنامه‌ریزی کلان بیش از حد یک وزارتخانه دارد اشاره کرد و افزود: آنچه آقای جلیلی تحت عنوان اصلاح ساختاری اداری اشاره کرد یکی از مصادیقش حوزه سلامت است.

وزیر اسبق بهداشت، چالش اصلی در این عرصه را عدالت در حوزه سلامت عنوان و تصریح کرد: نابرابری‌ها در عرصه سلامت آزاردهنده است.


  
آقا محسن عزیز! این روز‌ها تکه کلام شما شده است اینکه «من» باکری و همت را در جبهه کشف کردم پس شما جوان ها را نیز در عرصه مدیریت کشف خواهم کرد. گرد و خاکی بپاست این روزها! از همان گرد و خاک هایی که «حاج کاظم» و «عباس» را خفه می‌کردند. 

اما نه آقا محسن! مهدی باکری و حسین خرازی و ابراهیم همت، دستپخت شما نبودند. خود شما هم دستپخت دیگری بودی. خدای متعال به واسطه نفس قدسی روح‌الله کبیر و عزیز از جوان‌های گمنام و گرفتار در چنگال رژیم پهلوی، شیر مردانی شجاع و نام آور ساخت که یکی شد حسین فهمیده، یکی عبدالحمید دیالمه، جوان قهرمان عرصه سیاست، یکی حاج عبدالله والی، قهرمان خدمت به مردم، یکی مهندس رضوی، قهرمان جهاد سازندگی، یکی قهرمان مقاومت زیر شکنجه‌ها، ناهید فاتحی کرجو و یکی هم همت و خرازی و... که تا امروز ادامه دارد، یکی دانشمند شهید، احمدی روشن و شهریاری و رضایی‌نژاد و علی‌محمدی... 

جلیلی برای پیشبرد گفتمان انقلاب مناسب تر است

يكشنبه, ۱۹ خرداد ۱۳۹۲، ۱۱:۰۶ ب.ظ

  حجت الاسلام سید محمدمهدی میرباقری

آنچه در زیر می‌آید مصاحبه تفصیلی حجت الاسلام و المسلمین سید محمدمهدی میرباقری، رئیس فرهنگستان علوم اسلامی قم می باشد.

سوال – بسم الله الرحمن الرحیم. به نظر حضرتعالی جمهوری اسلامی در این برهه زمانی در چه موقعیتی قرار دارد و ما به چه دولتی احتیاج داریم که بتواند کشور را از این موقعیت به موقعیت بالاتری ببرد؟
بسم الله الرحمن الرحیم. اولین مؤلفه‏ای که ما در فرآیند انتخابات ریاست جمهوری باید مورد توجه قرار دهیم این است که حاصل این انتخابات باید یک دولتی باشد که دولت پیش برنده نسبت به انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی ایران باشد.

ضدانقلاب برای تخریب جلیلی به اجماع رسیدند

يكشنبه, ۱۹ خرداد ۱۳۹۲، ۱۰:۵۱ ب.ظ

در فاصله 5 روز مانده به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و رشد چشمگیر آرای سعید جلیلی، هجمه رسانه های ضدانقلاب علیه وی به شکل بی سابقه ای افزایش پیدا کرده است.

رسانه های ضد انقلاب که در اغلب انتخابات جمهوری اسلامی مردم را به تشویق به تحریم انتخابات می کردند، در حال حاضر از حامیان خود می خواهند در انتخابات شرکت کرده و به گزینه رقیب سعید جلیلی رای دهند تا وی رئیس جمهور ایران نشود.



در همین راستا مسعود بهنود ، روزنامه نگار فراری و کارشناس شبکه ضد انقلاب بی بی سی فارسی در صفحه فیس بوک خود نوشت: بنده مصمم هستم در انتخابات شرکت کنم و با رای خود مانع از آن شوم که سعید جلیلی رئیس جمهور شود. 

"گفتمان مقاومت" در اندیشه سعید جلیلی

يكشنبه, ۱۹ خرداد ۱۳۹۲، ۱۰:۴۲ ب.ظ



نتخاب موضوع سیاست خارجه پیامبر اسلام توسط سعید جلیلی نیز بیانگر همین موضوع است. موضوعی که شاید بتوان گفت چارچوب های فکری سعید جلیلی در بعد سیاست خارجه را مشخص کرده و اگر امروز از گفتمانی به نام "گفتمان مقاومت" در بعد سیاست خارجه جمهوری اسلامی ایران صحبت می کند، نتیجه همان پژوهش ها ا
از ویژگی های منحصر به فرد دکتر جلیلی که وی را از سایر نامزدهای انتخاباتی متمایز می کند، داشتن "اندیشه" و "تفکر"ی مشخص در ساحت مسائل داخلی و بین المللی است.

 سعید جلیلی، دارای دکترای علوم سیاسی از دانشگاه امام صادق است و چنانچه می دانید تز دکتری خود را نیز با موضوع "سیاست خارجه پیامبر اسلام" دفاع کرده است.

موضع‌گیری شفاف جلیلی در برابر جریان انحرافی

يكشنبه, ۱۹ خرداد ۱۳۹۲، ۱۰:۳۳ ب.ظ


مکتب ایرانی نقطه مقابل گفتمان انقلاب است

جلیلی گفت: کسانی خواستند با انحراف و زاویه با رهبری در مسیر ملت توقف ایجاد کنند و در زمانی که جمهوری اسلامی با اسلام شناخته می‌شود مکتب ایرانی را معرفی کردند و دست دوستی به سوی کشور صهیونیستی دراز کردند.

                                                                                                                                 مهدی فاطمی صدر

انتخابات پیش رو عملاً همه‌پرسی میان حفظ وضع موجود و بسط به وضع موعود است؛ یعنی تکنیک را می‌پسندیم یا تفقه را؟ دغدغه‌ی نان داریم یا انسان؟ خود را در شعب ابی‌طالب می‌بینیم یا نخلستان‌ّهای خیبر؟ و طبیعی است که آن چه به اجتهاد و فقه شیعی احتیاج دارد عبور از مسائل مستحدثه‌ی بنای تمدن اسلامی است و اگر نه در همه جای عالم به یک اسلوب بتن می‌ریزند و در این میان به مدیر صاحب اندیشه احتیاجی نیست. این تعبیر ساده‌یی از "مدیریت عرفی" است که تصادفاً بدیل "مدیریت فقهی" دانسته می‌شود.

سعید جلیلی اولین نام‌زدی بود که از "فقه جواهری" صحبت کرد؛ نه در این انتخابات، که آخرین رئیس جمهوری که دغدغه‌ی "مکاسب" شیخ انصاری را داشت، باز طلبه‌یی مشهدی به نام سیدعلی حسینی خامنه‌یی بود.


emamیکی از بهترین کتاب‌های علامه حسن زاده آملی، کتاب «عیون مسائل النفس و سرح العیون فی شرح العیون» است.

این کتاب درباره علم نفس نوشته شده است. توضیح اینکه؛ نفس ناطقه انسانى، جامعترین و کاملترین مظهر خداست و شناخت آن مستلزم شناخت بارى تعالى و محور جمیع مسایل عقلى و نقلى و قطب همه معارف عرفانی است.

از این رو همه اهل عرفان و نیز حکمای بزرگ، به معرفت نفس، اهمیت ویژه می‌دهند.