امام عشق(ع)

ماندن در صف اصحاب عاشورایی امام عشق(ع) جز با یقین مطلق ممکن نیست. شهید سید مرتضی آوینی

امام عشق(ع)

ماندن در صف اصحاب عاشورایی امام عشق(ع) جز با یقین مطلق ممکن نیست. شهید سید مرتضی آوینی

امام عشق(ع)

مرکز فرهنگی هنری امام عشق(ع)
شهرستان بندر گناوه

۷ مطلب در تیر ۱۳۹۴ ثبت شده است

بایسته‌های تغذیه

دوشنبه, ۲۲ تیر ۱۳۹۴، ۱۲:۴۲ ب.ظ

احد ایمانی

اشــــاره

در امری مثل تغذیه، افراد در جامعه بیش از آنکه تابع سلایق و علائق خود باشند، تابع سیاست‌های کلانی هستند که توسط نهادهای سیاست‌گذار و مجری پی‌گیری می‌شود. در مطلب پیش‌رو برخی از بایدهای تغذیه که در سیاست‌گذاری ما مغفول مانده بیان شده است.

فرهنگ تغذیه و ارتباط آن با تکنولوژی

چهارشنبه, ۱۰ تیر ۱۳۹۴، ۱۱:۰۳ ق.ظ

سیاوش ایمانی*

اکنون بر بسیاری روشن شده است که انبوهی از مشکلات اقتصادی، سیاسی و فرهنگی، به سبک و شیوه زندگی برمی‌‌گردد. و تغذیه در این میان نقشی محوری دارد. مصداق بارز و حداقلی این ارتباط در مشکلات پزشکی عیان است. گسترش بیماری و همه‌‌ی تبعات اجتماعی و اقتصادی آن، بی‌‌تردید یک ریشه‌‌ی عمیق در سبک زندگی و به‌‌طور خاص در تغذیه دارد. از این‌رو می‌‌توان بخش بزرگی از الزامات گسترش بیماری هم‌‌چون نیاز به صرف هزینه‌‌های فراوان برای واردات دارو و تجهیزات پزشکی تا ساخت بیمارستان و... را به تغذیه نسبت داد.

تغذیه برای سلوک است

دوشنبه, ۸ تیر ۱۳۹۴، ۱۱:۳۰ ق.ظ

ابوذر ذاکر

سال‌ها نزد اساتید مختلف درس خوانده بود و اکنون در سن کهولت هوای معلمی جدید در سر داشت. پیش معلم جدید آمد، اما معلم از پذیرش او سرباز زد؛ گفت من غیر از مشغله‌ی فراوان خودم، تحت تعقیب و نظارت سرویس‌های امنیتی هستم. شخص آبرومندی را واسطه‌ی میان خود و معلم قرار داد تا بالأخره معلم راضی شد. در همان درس نخست به او گفت که اگر به‌دنبال علم هستی، از خوردن آن‌چه میلش را نداری خودداری کن. مجموعه نکات همان یک جلسه‌ ثبت شد و در تیراژ بسیار بالایی منتشر گشت و به نام حدیث عنوان بصری از امام صادقعلیه‌السلام شهرت یافت.

چرا صف غذای حضرتی طولانی است؟

يكشنبه, ۷ تیر ۱۳۹۴، ۰۹:۲۲ ق.ظ

سید مهدی ناظمی قره‌باغ

اشــــاره

 آیا از چای‌خوردن در ادارات معنایی می‌فهمیم؟ آیا همان معنا از چای مهمانی نیز فهمیده می‌شود؟ چای روضه به چه معناست؟ چایی که در کوه، روی هیزم دم کرده‌ایم معنایش چیست؟ معنای امور روزمره از مواردی است که ما کم‌تر به اهمیت آن در ارتباط با فرهنگ اندیشیده‌ایم. باشد که آن‌چه می‌خوانید درآمدی باشد.

خوب شد که آمدید...

چهارشنبه, ۳ تیر ۱۳۹۴، ۱۱:۵۳ ق.ظ

اختصاصی سایت امام عشقعلیه‌السلام

 

کیارستمی؛ لیسانس مدیریت بازرگانی


نمی دانم از کجا بگویم ؛ از کجا شروع کنم؛ چگونه می شود شرمندگی را با کلمات بیان کرد؟!

از دست های بسته تان، از پاهای بسته تان! شما بگویید از کجا باید شروع کرد قصه ی عشق تان را؟

دست های بسته ی شما مرا به یاد دست های بسته ی مولایمان علی علیه السلام  می اندازد که جگرم را

می سوزاند؛ دست های بسته تان مرا یاد دست بسته ی حضرت زینب سلام الله علیها می اندازد که دلم تکه تکه می شود.

یاد دست های بسته و پاهای بسته ی امام غریب مان موسی بن جعفر علیه السلام می اندازد که قلبم از جا کنده می شود.

مگر غیر از این است که این ذوات مقدس مقتدای شما بودند و شما گوش به فرمان ولی زمانتان بودید و بس.

قربان دست های بسته تان! قربان غیرت و شجاعت تان که این چنین دشمنانِ پست تر از حیوان را به زانو درآوردید و آنان از روی بیچارگی دستان نازنین شما را بستند و رویتان خاک ریختند...

قربان نفس های به شماره افتاده تان زیر خاک!

کپی بدون اصل

سه شنبه, ۲ تیر ۱۳۹۴، ۰۳:۵۴ ب.ظ

میزگرد بررسی ماهیت رسانه با حضور حجت الاسلام محسنی و اکبر جباری(قسمت اول)

اشــــاره

 با نگاه اجمالی پیرامون موضوع رسانه و ماهیت آن، می‌توان نظرات مختلفی برای آن یافت. در این جلسه قصد داریم ضمن بررسی آراء و نظرات مختلف پیرامون این موضوع، نظرات و عملکرد شهید آوینی را تحلیل کنیم. در بین نظرات مختلف در موضوع ماهیت رسانه، برجستگی نظر شهید آوینی از آن‌جاست که ایشان علاوه بر بررسی نظری موضوع، قیام به عمل نمود و در جهت هدایت این پدیده خود وارد عرصه‌ی رسانه شده است. حتی شاید بتوان عمل آوینی را مقدمه‌ای برای نظریات جدید در حوزه‌ی رسانه دانست. به این ترتیب اولاً بحث ما برای شناخت ماهیت رسانه است؛ ثانیاً بیشتر رویکرد ایجابی با توجه به رسانه در نظام دینی دارد.

نیم نگاهی به رابطه هنر و سیاست

دوشنبه, ۱ تیر ۱۳۹۴، ۱۱:۴۹ ق.ظ

نویسنده: روح‌الله رجبی

هنر و سیاست دو مقولهای هستند که خصوصاً در دوران مدرن ارتباط وسیعی با یکدیگر دارند. در دوران پیش از مدرنیته، در قرون وسطای مسیحی و دوران اسلامی، سیاست تا بدینحد درگیر هنر و فرهنگ نبوده است. میتوان گفت که صورت تفکر مدرن به گونهای است که سیاست و علم حرف اول و آخر را در فرهنگ و هنر و تمدن میزنند.