امام عشق(ع)

ماندن در صف اصحاب عاشورایی امام عشق(ع) جز با یقین مطلق ممکن نیست. شهید سید مرتضی آوینی

امام عشق(ع)

ماندن در صف اصحاب عاشورایی امام عشق(ع) جز با یقین مطلق ممکن نیست. شهید سید مرتضی آوینی

امام عشق(ع)

مرکز فرهنگی هنری امام عشق(ع)
شهرستان بندر گناوه

۹ مطلب در فروردين ۱۳۹۴ ثبت شده است

اسم رمز جنگ داخلی آل‌سعود

دوشنبه, ۳۱ فروردين ۱۳۹۴، ۱۰:۴۵ ق.ظ

وقتی کارکشته‌ترین وزیر خارجه جهان بخواهد خام‌ترین وزیر جنگ جهان را بی‌اعتبار کند، همان کاری را می‌کند که روباه پیر سعودی با «بچه» خیره‌سر عمویش کرد؛ یعنی خودش را سر بزنگاه با متانتی ساختگی از سر راه هشدار و نذیر «دشمن دانا» کنار می‌کشد تا «دوست نادان» رسوای عام و خاص شود.  اینچنین سعودالفیصل 75 ساله که 4 دهه است سکان دیپلماسی خارجی عربستان را در دست دارد، درسی ظریف به ظریفان همتای خود داد و بی‌آنکه نیشش را تا بناگوش باز کند، نیش گزنده‌ای به رقیب داخلی زد و به ریش محمد بن ‌سلمان، وزیر دفاع 34 ساله سعودی خندید که تنها 4 ماه است با نشستن پدر آلزایمری‌اش بر تخت پادشاهی عربستان به قدرت رسیده ولی در حال قبضه کردن افسار آل‌سعود است.

بچه‌های آنارشیست آقامرتضی*

دوشنبه, ۲۴ فروردين ۱۳۹۴، ۰۸:۴۶ ق.ظ


سیدعلی میرفتاح

اهل مهر نبودم. یا لااقل خیال می‌کردم که نیستم. به اصطلاح آن ایام «سوره‌ای» بودم و فکر می‌کردم برای هر نوع فعالیت فرهنگی هنری، سوره کفایت می‌کند. سوره را کسی نمی‌خرید و کسی هم نمی‌خواند. چرا؛ اهل مجله و روزنامه ـ‌ همان گروه قلیلی که بار خواندن یک ملت را به دوش می‌کشند ـ می‌خواندند. اتفاقاً خیلی هم نفود کلام داشت و تأثیرگذار بود. اما روز تشییع جنازه‌ی آقامرتضی، یوسف میرشکاک انبوه عزاداران را که دید گفت، بلکه با حسرت گفت: «اگر این‌ها سوره می‌خواندند وضع ما اینی نبود که هست.» وضع ما خیلی هم بد نبود. به قول خود آقامرتضی «سوره اول هر ماه، با پانزده روز تأخیر منتشر می‌شد!» کم‌کم پانزده روز داشت کش می‌آمد و گرفتن پول از حوزه سخت و قطره‌چکانی می‌شد و جمع داشت از هم می‌پاشید، که البته بعد از «سیدناالشهید» پاشید.

موتوا قبل ان تموتوا

يكشنبه, ۲۳ فروردين ۱۳۹۴، ۱۱:۱۹ ق.ظ

این معزالاولیاء؟ این مذل الاعداء؟ این الطالب بدم المقتول بکربلا؟!

 

سیدمهدی شجاعی

متن سخنان سیدمهدی شجاعی در مراسم ترحیم سیدشهید مرتضی آوینی، سخنانی که در زمان خود موجب تلخ‌کامی و ترش‌رویی بسیاری شد. زخم فراق مرتضی تازه بر جان‌ها نشسته و شراره‌های این داغ، چنین بر قلم استاد شعله افروخته....

آن روز سخت...

چهارشنبه, ۱۹ فروردين ۱۳۹۴، ۰۹:۱۳ ق.ظ

چند یادداشت کوتاه از ایام شهادت شهید آوینی


هدایت الله بهبودی

به دفتر آقای بهبودی رفتم. کمی از مجله و سایت سوره صحبت کردیم... بهبودی قبل از آوینی به حوزه‌ی هنری آن روز آمده بود با سید همکاری نزدیکی نداشته اما می‌گوید گاه گپ و گفتی داشته‌ایم. گفتم عکس، یادداشت و یا دست‌نوشته‌ای در مورد شهید آوینی دارید؟ به قاب عکس کوچکی در روی میز اشاره کرد که عکس کوچکی از شهید در خود داشت؛ قاب را بلند کرد و به دستم داد و گفت: 22 سال است که این عکس روی میز من است. قرار شد فردای آن روز یادداشت‌هایی را که روز شهادت و فردای آن نوشته بود برایم بیاورد. یادداشت‌ها در ادامه می‌آید.

زائر و توریست: دو گونه انسان؛ دو گونه جهان

چهارشنبه, ۱۹ فروردين ۱۳۹۴، ۰۹:۰۹ ق.ظ

زیارت و توریسم چه تفاوتی دارند؟

 

محمد خندان*

 1) توریست، مظهر نسبت خاصی است که انسان معاصر با گذشته و سنت برقرار کرده است و بدون تأمل در این نسبت، هرگونه بحثی نابسنده خواهد بود. پرسش از این نسبت و رابطه، پرسشی وجودشناسانه (ontologic) و ماهیت‌اندیشانه است.

آوینی کیست؟

سه شنبه, ۱۸ فروردين ۱۳۹۴، ۰۷:۴۲ ق.ظ

چرا آوینی امروز چنین مقام و منزلتی دارد؟

 

Top of Form

Bottom of Form

علی امرایی



24سال از شهادت سید مرتضای آوینی می‌گذرد؛ اگر نگوییم برای ما زنده‌تر شده است، هم‌چنان برای ما زنده است و خاطرش همواره با ماست.

زائر جایی برای رفتن ندارد

سه شنبه, ۱۸ فروردين ۱۳۹۴، ۰۷:۳۹ ق.ظ

 

هشداری درباره‌ی تبدیل شدن مشهد به مرکز تجارت

 

سید مهدی باغسنگانی

بمب‌گذاری در حرم امام رضاعلیه‌السلام خطرناک است؛ اما اصل زیارت را مورد تهدید قرار نمی‌دهد. زیارت از مهم‌ترین ارکان فرهنگ دینی و مشهد مهم‌ترین زیارت‌گاه ایران است و این زیارت‌گاه سخت در معرض حمله و هجوم است. حمله‌ای که اصل زیارت را با خطر مواجه ساخته است. تهدیدی که ما با دست خود به آن عینیت بخشیده‌ایم و برای آن تبلیغ می‌کنیم، مشهد در خطر است و زائرین در مشهد امنیت فرهنگی ندارند.

تور مکه و زیارت طبیعت

يكشنبه, ۱۶ فروردين ۱۳۹۴، ۰۷:۵۶ ق.ظ

چگونه توریسم و زیارت هم‌معنا می‌شوند؟

 

ابوذر ذاکر*

تفاوت زائر با توریست چیست؟ ممکن است بپرسید چرا باید تفاوت این‌دو را بررسی کنیم؟ سؤال به‌جاست، اما می‌توان سؤال به‌جاتری پرسید: زائر و توریست اصلا چه ربطی به هم دارند؟ و چه شباهت و اشتراکی میان این‌دو فرض گرفته‌اید که حال می‌خواهید از تفاوت‌شان سخن بگویید؟ معمولا هنگامی از تفاوت دو چیز سخن می‌گوییم که در بدو امر، یکی به‌نظر آیند یا مشابهت زیادی داشته باشند؛ برای همین تاکنون کسی از تفاوت شعر حافظ با بستنی سخن نگفته است! حال ما چه شباهت و قرابت و اشتراکی میان زائر و توریست دیده‌ایم که نوبت به سخن گفتن از تفاوت آنها رسیده است؟

معرفی کتاب

شنبه, ۱۵ فروردين ۱۳۹۴، ۰۸:۵۳ ق.ظ

در فتنه ها همچون شتر دو ساله باش، لا ظهر فیرکب و لا ضرع فیحلب

بسم الله الرحمن الرحیم

نام کتاب: نامیرا

نویسنده: صادق کرمیار

ناشر: انتشارات نیستان

قیمت چاپ یازدهم به سال 1391: 16000 تومان، 334 صفحه، رقعی