امام عشق(ع)

ماندن در صف اصحاب عاشورایی امام عشق(ع) جز با یقین مطلق ممکن نیست. شهید سید مرتضی آوینی

امام عشق(ع)

ماندن در صف اصحاب عاشورایی امام عشق(ع) جز با یقین مطلق ممکن نیست. شهید سید مرتضی آوینی

امام عشق(ع)

مرکز فرهنگی هنری امام عشق(ع)
شهرستان بندر گناوه

الآن آخر پاییز است ، بیایید جوجه ها را بشماریم

چهارشنبه, ۱۳ اسفند ۱۳۹۳، ۱۰:۴۱ ق.ظ

اختصاصی سایت امام عشق(ع)

یادداشتی از عبدالله نظری

واتس آپ ، تانگو ، وایبر و... امروزه شاید اکثریت مردم را قانع کرده اند که قسمتی از وقت روزانه خود را به آنها اختصاص دهند.

 شاید اگر ما از اول آمده بودیم در مورد اینها صحبت می کردیم بعضی ها می گفتند دوباره بچه حزب الهی های متحجر شروع به نقد تمدن مدرنیته و ابزارآلات آن کردند و به هر صورت انسان های به اصطلاح روشنفکر یک موضع گیری نسبت به نقد این برنامه ها می گرفتند چرا که غرب به مثابه ناموسشان شده که اگر کسی به تمدنش خواست نقدی کند با غیرت غیر دینی خود جلوی آن می ایستند که صد البته این ناشی از جهالت آنهاست.

در همین رابطه حضرت امام خامنه ای می فرمایند "البته در کشور ما متاسفانه بعضی ها مخالف خوان هستند یعنی هر چه گفته شد می خواهند چیزی بر خلاف آن بگویند لذا بحث تهاجم فرهنگی که پیش می آید می گویند چه تهاجمی ؟تهاجمی وجود ندارد."

گسترش روز به روز این برنامه ها و لمس کردن فواید ومضرات آن توسط خود مردم فرصتی را فراهم کرده تا به نقد این برنامه ها بنشینیم و جوجه های آخر پاییزش را بشمریم.

1-شاید یکی از فواید سر دست این برنامه ها کم کردن هزینه های تلفن همراه و پیامک است واینکه به راحتی با دوستان خود می توانیم گروهی بسازیم و با پرداخت هزینه اندک اینترنت ارتباطمان را با دوستانمان داشته باشیم .

2-همه می گویند آدمی که عاشق شده حتی اگر بهترین درس را هم داشته باشد و یا بهترین فرد در سخت ترین رشته باشد نمی تواند بر روی کار و درس خود تمرکز کند. بله ، تمرکز همان گمشده ای است که در بین پیامهایی که بعضی اوقات تعدادشان از چند هزار در روز میگذرد به فراموشی سپرده شده است. براستی این جوان چطور می خواهد کشور رابا این اختلال تمرکز پیشرفت دهد؟!!!

3-آنچه همه می گویند طلاست. آری ، شای ما اینترنت را به قیمت ارزان بگیریم و برای پیام دادن اسکناسی پرداخت نکنیم ولی آن چیزی که ما به ازای خواندن متن های بلند در این برنامه ها و گروه ها می پردازیم همان طلای نامرئی است ، وقت است. جوانی که باید جوانی اش را صرف تحصیل و تهذیب و ورزش بکندکی فرصت این کارها را با وجود این برنامه ها می کند؟

4- " قولو قولا سدیدا " این آیه شریفه بیانگر این است که حرفتان را محکم ، با استدلال و مستند بزنید . چیزی که در لابه لای پیام هایی که در این برنامه ها رد و بدل می شود پیدا نمی شود ، خواه حدیث باشد و خواه اخبار روز و... نمی شود اطمینان کرد برادر من.

5- دشمن که نمی آید فرهنگ خوبش را به ما بدهد ، وقت شناسی را ، سخت کوشی و تلاش را که به ما نمی دهد. آن چیزی که دشمن برای ما فراهم می کند زمینه لاابالی گری و بی قید وبندی است. این برنامه ها هیچ دیواری ندارند که کسی جرات نکند به حریم عفاف و حیا وارد نشود . فضا را به قول خودشان باز می گذارند و به قول خودشان آزادی می دهند که چه بشود؟ بله درست حدس زده اید همانی میشود که شاهد آن هستید و دیگر هیچ...

6- کنار خانواده می نشستیم ، می گفتیم ، می خندیدیم و خلاصه حال می کردیم وچنان روحیه ای بدست می آوردیم که انرژی یک روز یا هفته ما تامین می شد. حالا می بینیم پدر و مادر بعد از چند هفته انتظار، مثلا فرزند دانشجویشان کنارشان می نشیند، زهی خیال باطل، افسوس که کلامی  یا خنده ای رد و بدل شود . آیا این عاطفه کشی نیست؟

در آخر می خواهم بگویم اگر وارد فضایی می شوید با آگاهی کامل و با حفظ اصول زندگی دینی خود وارد شوید و مبادا این برنامه ها خود اصلی از زندگی شما شوند.

  • ساجد صادقی

نظرات  (۱)

  • امین امیری
  • احسنت بر دکتر که با بیانات شیوا و سلیس ما را بهره مند نمودند.
    اسلام میفرماید خیر الامور اوسطها و بشدت با تفریط و افراط مخالفت کرده . فکر میکنم اشتباه ما نه تنها در واتس اپ بلکه در خیلی امور دیگه مشهود است مثلا همین بازی کلش که میلیونها نوجوان و جوان ایرانی و دیگر کشورها را به خود جذب نموده و وقت خود را به بطالت سپری میکنند در کل واتس ااپ یک تهدید به حساب می اید که طبق فرمایشات مقام معظم رهبری افسران جنگ نرم باید ان را به یک فرصت تبدیل کنند و طبق فرمایشات استاد پناهیان باید اینقدر از این نرم افزار در انتشار دین اسلام تبلیغ شود که تمام دنیا اسلام واقعی را بشناسند پس نتیجه گیری اینکه ما باید در تمامی امور میانه رو باشیم و از افراط و تفریط به جد بپرهیزیم ولی متاسفانه عدم فرهنگ سازی استفاده از نرم افزار ها و عدم وجود نرم افزارهای در حد رقابت با انها باعث بی راه کشیدن این جوانان مرزبوم گشته لذا امروز واتس اپ فردا چیز دیگری باعث تغییر در سبک زندگی اسلامی میشودو وظیفه ما این است که با هوشیار کردن خانواده های خود و دیگرا انها را از این اسیب اجتماعی اگاه کنیم .

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی