امام عشق(ع)

ماندن در صف اصحاب عاشورایی امام عشق(ع) جز با یقین مطلق ممکن نیست. شهید سید مرتضی آوینی

امام عشق(ع)

ماندن در صف اصحاب عاشورایی امام عشق(ع) جز با یقین مطلق ممکن نیست. شهید سید مرتضی آوینی

امام عشق(ع)

مرکز فرهنگی هنری امام عشق(ع)
شهرستان بندر گناوه

زائر جایی برای رفتن ندارد

سه شنبه, ۱۸ فروردين ۱۳۹۴، ۰۷:۳۹ ق.ظ

 

هشداری درباره‌ی تبدیل شدن مشهد به مرکز تجارت

 

سید مهدی باغسنگانی

بمب‌گذاری در حرم امام رضاعلیه‌السلام خطرناک است؛ اما اصل زیارت را مورد تهدید قرار نمی‌دهد. زیارت از مهم‌ترین ارکان فرهنگ دینی و مشهد مهم‌ترین زیارت‌گاه ایران است و این زیارت‌گاه سخت در معرض حمله و هجوم است. حمله‌ای که اصل زیارت را با خطر مواجه ساخته است. تهدیدی که ما با دست خود به آن عینیت بخشیده‌ایم و برای آن تبلیغ می‌کنیم، مشهد در خطر است و زائرین در مشهد امنیت فرهنگی ندارند.

برای وضوگرفتن که از صحن خارج می‌شوی، باید حتماً تا بیرون حرم بروی؛ هنوز وارد وضوخانه نشده‌ای که دختری با وضع آن‌چنانی، تبلیغات عطر فرانسوی را جلوی شما می‌گیرد. آستین‌های لباس تنگش را بالازده و چهره‌اش پشت آرایشی غلیظ محو گشته است، تصنعی لب‌خندی تحویل می‌دهد و در عمق چشمانش، فلاکت فقری تحمیلی پنهان می‌شود‌. دیگر آن‌قدر از این چیزها دیده‌ای که یادت می‌‌‌رود چندسال پیش، وقتی برای خریدن سوغات دنبال عطرفروشی بودی، باید تا اواسط بازار رضا می‌‌‌رفتی تا عطر سیدجواد، پیرمردی نورانی که شهرت عطرفروشی‌اش به خاطر تقوای خودش و کیفیت عطرش بود.

عطر، عطرفروشی، خریدن عطر و عطرزدن دیگر یک عمل و مستحب دینی نیست؛ یکی از اجزاء مکمل مد و زیبایی، آرایش و مدیریت بدن است. برای همین به جای سیدجواد این دخترک و به‌جای عطرمحمدی یا یاس رازقی، عطری تند، محرک جنس مخالف یا... نشسته است.

از حرم که کمی دور می‌شوی، ساختمان‌های معظم، مانع سلام دادن به حضرت می‌شود‌؛ ساختمان‌هایی که درست تا پشت دیوار حرم جلو آمده‌اند و آسمان پرواز ملائک را از همه طرف تنگ در محاصره گرفته‌اند.

وقتی می‌بینی روی تابلوی مدیریت پروژه نوشته شده: هتل...، کارفرما: آستان قدس؛ خودت جواب خودت را می‌گیری که چرا جلوی این بی‌حرمتی به اطراف و حریم بصری حرم را نمی‌گیرند.

از حرم که خارج می‌شوی از تو آدرس بازار فلان و مجموعه‌ی آبی... را بیش‌تر از هرچیز دیگری می‌پرسند. و اگر احیاناً کسی از این برنامه‌ها غافل باشد، راننده‌تاکسی‌های زوارکش دور فلکه آب هستند که با صدای بلند، این آداب زیارت جدید را به شما یادآوری کنند.

دیگر، کاروان‌ها روحانی همراه ندارند تا نرسیده به مشهد و نزدیک تپه‌سلام، آداب زیارت را مرور کنند؛ زیرا آداب جدید زیارت، داخل کاتالوگ‌های تبلیغاتی، نرسیده به مشهد، توسط مهمان‌دار قطار و هواپیما توزیع می‌شود: سرزمین آب‌های غفلت، مرکز خرید نگین غرب، هتل بین‌المللی مجلل، بازار روس‌های چینی شکل و...

دغدغه‌ی شماره‌ی یک سازمان‌های متولی رسیدگی به زائران، مطابق اظهارات خودشان در جراید، نه زیارت با معرفت که توریسم زیارتی است. مسئولی محترم از این‌که زائر در مشهد جایی برای رفتن ندارد، نگران است.

زائر در مشهد جایی برای رفتن ندارد؟؟!!

باید وقت او را پر کرد تا میانگین حضور در مشهد به بالای پنج روز برسد و پروژه‌ی تحفه‌ی طرقبه با حضور همه مقامات کلید می‌خورد.

شما دیگر نیازی نیست در ترافیک شهر از سرزمین آب‌های غفلت تا مرکز خرید نگین غرب و از آن‌جا تا بازار روس‌های چینی وقت خود را هدر دهید؛ همه‌ی این‌ها را در یک مجموعه‌ی بزرگ به همراه آکواریوم حیوانات کیش و باغ‌وحش استوایی جمع کرده‌اند.

فقط کاش می‌شد به‌گونه‌ای نیاز به حرم رفتن را نیز در گوشه‌ای از تحفه‌ی طرقبه طراحی و تأمین کرد تا زائر از وقتش بهتر استفاده کند!

منبع : سوره اندیشه

  • ساجد صادقی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی