امام عشق(ع)

ماندن در صف اصحاب عاشورایی امام عشق(ع) جز با یقین مطلق ممکن نیست. شهید سید مرتضی آوینی

امام عشق(ع)

ماندن در صف اصحاب عاشورایی امام عشق(ع) جز با یقین مطلق ممکن نیست. شهید سید مرتضی آوینی

امام عشق(ع)

مرکز فرهنگی هنری امام عشق(ع)
شهرستان بندر گناوه

اختصاصی سایت امام عشقعلیه‌السلام

 

کیارستمی

 لیسانس مدیریت بازرگانی

سخن از هشت سال جنگ سخت که می آید همه می بالیم. همه ذوق می کنیم که حتی ذره ای از خاک کشورمان، ناموسمان، ارزش هایمان را در طی هشت سال جنگ سخت به دست بیگانگان نسپردیم.

سخن از غیرت که می شود بی اختیار یادمان می افتد به شهیدان، به آنانی که هشت سال جنگیدند ، دفاع کردند و زیر بار ذلت دشمن نرفتند. همانگونه که حضرت امام رحمه الله علیه فرمودند دفاع مقدس؛ چون در این جنگ نابرابر هیچ چیز از دست ندادیم جز جوانان غیرتمندی که جان شان را کف دست گرفتند و در راه دفاع از اسلام و وطن شان شهید شدند تا به جهان ثابت کنند که ملت ایران برای پابرجایی کشورشان از اصابت گلوله های سربی و سرد به سینه هاشان نترسیدند و نگذاشتند حتی غباری از خاک وطنشان به دست دشمنان بیفتد.

در جنگی نابرابر ما با تمام کشورهای سلطه گر دنیا جنگیدیم و نه باعراق بلکه با تمام مستکبران دنیا!


اما وقتی حضرت آقا فرمودند دشمن علیه ما جنگ به راه انداخته چه کردیم؟ وقتی فرمودند جنگ فرهنگی، جنگ روانی و... چه کردیم؟ آیا جانانه با دشمن جنگیدیم؟ آیا غیرت مندانه دفاع کردیم؟ واقعا چه کردیم؟!

پنداشتیم چون ما از دشمن غافلیم او نیز در خواب است و از ما غافل!

«هر کس از دشمنانش غافل شود حیله ها و مکرهای دشمنش او را از خواب بیدار می کند.1»

ما از مکرهای دشمن غافل شدیم و او در میان ما نفوذ کرد.

وقتی حضرت آقا فرمودند؛ من برنامه های استکبار جهانی ؛ [شبکه ی صهیونیستی و آمریکای سلطه گر] را در سه جمله خلاصه می کنم: اول جنگ روانی، دوم جنگ اقتصادی، سوم مقابل با پیشرفت و اقتدار علمی.

ولی باز برخی هنوز در حالات توهمیِ خوابی عمیق سیر می کنند.

اول جنگ روانی

آن زمان که حضرت آقا درباره ی جنگ نرم هشدار دادند کدام یک لباس رزم پوشیدیم؟ کدام یک آماده ی میدان جنگ شدیم؟

جنگ فرهنگی در نحوه ی لباس پوشیدن یا مدل مو و ... خلاصه نمی شود که البته این ها ابتدایی ترین اهداف این جنگ است.

پروژه های ایران هراسی در سراسر دنیا، ناامید کردن ملت از نظام، دولت و حکومت شان، ایجاد تفرقه میان آن ها، بدبینی مردم نسبت به مسئولانشان، طراحی فتنه که در سال هشتاد و هشت شدت یافت و براندازی حکومت اسلامی ایران به خیال خام شان و ... اهدافی است که دشمن در این جنگ دنبال کرده و می کند.

حال باید پرسید استکبار جهانی در جنگ اول چقدر موفق عمل کرده است؟ و تا چه حد توانسته به اهداف این جنگ در ایران دست یابد؟

نمود ظاهری برخی از این اهداف را می توان در سطح جامعه که برخی آن را پیشرفت و رسیدن به جامعه ی مدرن تلقی می کنند به وضوح مشاهده کرد وچه غم انگیز است که هنوز برخی در خواب غفلت اند.

 به اعتقاد بعضی جامعه ی مدرنیته ی غرب که پیشرفت را با آیتم های خودشان معنا می کنند،  قبله ی آمال و پیشرفت هستند و باید بدون چون و چرا از آن ها الگو بگیریم و از ابزارهای آنان استفاده کنیم.

نمی گو ییم پیشرفت چیز بدی است ولی هر جامعه ای نیاز به ابزار و تجهیزات مخصوص به خود دارد تا در مسیر، برای رسیدن به قله های  پیشرفت و ترقی از آن ها استفاده کند.

ما می توانیم نقشه راه برای خودمان ترسیم کنیم و بزودی به قله های پیشرفت دست می یابیم اگر بخواهیم.

دوم جنگ اقتصادی

باید بپذیریم اقتصاد در جامعه ی ما بیمار به دنیا آمد و طی این سال ها درمانی هم برای آن نیافتیم. چون این اقتصاد مناسب برای جامعه ی اسلامی نبوده و نیست. چون بنیانش بر شرک و بی اخلاقی است و انسان محور است یعنی فقط لذت انسان و رفاه اش در نظر گرفته شده است و توجه ایی به دیگر انسان ها نمی شود وفقط سود بیشتر ملاک است وبس!

اهداف استکبار جهانی در حوزه ی اقتصادی وضع تحریم های به اصطلاح خودشان فلج کننده بود. نه اینکه بگوییم تحریم ها موثر نبوده است ولی ملتی که در راه بزرگ قدم نهاده است باید هزینه هایی بپردازد.

این تحریم ها خیلی ها را به این فکر واداشت که بیاییم با دشمن تعامل کنیم. اما تعامل به چه قیمتی؟

این دشمن اگر در برابرش یک قدم عقب نشینی کنیم ده ها قدم به جلو می آید. این دشمن وقیح و پررو اگر یک خواسته اش را قبول کنیم خیال سلطه گری به سرش می افتد.

مگر رسول گرامی اسلام توسط دشمنانش تحریم نشدند؟ آیا تسلیم خواسته های زورگویانه ی آن ها شدند؟ یا سختی مقاومت و لذت سربلندی را بر تعاملات ننگین ترجیح دادند و در شعب ابی طالب با عزت و اقتدار مقاومت نمودند تا اینکه به پیروزی دست یافتند.

نظام اقتصادی که ما در ایران داریم نیاز به جراحی دارد و این جراحی تبعات و هزینه هایی را در پی خواهد داشت و هزینه های آن مقاومت در برابر تحریم های به اصطلاح فلج کننده ی این هاست و توجه به نیروی جوان و پرتوان داخل کشور و هم چنین توجه به رونق تولیدات داخلی است.

و اساسی ترین راه مقابله باتحریم ها و مقاومت فقط صرفه جویی، صرفه جویی و صرفه جویی است.

که اتفاقا این روزها هیچ یک از ما آن را نمی شناسیم و با آن بیگانه ایم.

مگر در هشت سال جنگ با کمبود امکانات و تحریم ها مواجه نبودیم؟ چگونه آن زمان تواتستیم مقاومت کنیم و حال نمی توانیم؟

اقتصاد مقاومتی که حضرت آقا فر مودند و همه می گوییم به به! چه فکر خوبی است، ولی در عمل چه؟ هیچ! آیا ابتکار عملی در حوزه ی اقتصاد مقاومتی صورت گرفته؟ بازهم هیچ؟

اقتصاد مقاومتی نه به این منظور است که از ملزومات اولیه زندگی مان صرفه نظر کنیم فقط کمی از اشرافی گری چشم پوشی کنیم کار تمام است.

آیا ماشین های لوکس و خانه های مجلل و... از ملزومات زندگی اند؟

وقتی حرف از اقتصاد مقاومتی می شود شاید برخی بگویند نمی توان آن را اجرایی کرد ولی اگر به فرموده ی حضرت آقا به جای هم زبانیِ تنها، هم دلی هم به آن اضافه شود که البته هم دلی از هم زبانی بهتر است،       می توان اقتصاد مقاومتی را در سطح کشور تسری داد و صد البته باید ابتدا در سطح مدیران و مسئولان این کار شروع شود تا در جنگ اقتصادی با دشمن پیروز شویم.

مقابله با پیشرفت و اقتدار علمی...

وقتی دشمن وقیح ما برای رسیدن به خواسته هایش برای ما برنامه ریزی می کند برخی هنوز در خلسه های خواب غفلت شان به سر می برند.

مگر یادمان رفت که پیر جماران فرمود: «نباید غافل باشیم، ما باید بیدار باشیم و توطئه های آن ها را قبل از اینکه با هم جمع بشوند، خنثی کنیم.»

یا سخن رهبرمان را در سخنرانی اولین روز سال 86 در مشهد مقدس به خاطر نمی آوریم که فرمودند: «یک ملت باید دشمن را بشناسد، نقشه دشمن را بداند و خود را در مقابل آن تجهیز کند.»

ترور دانشمندان عزیز هسته ای مان، طراحی ویروس هایی برای ورود به تجهیزات و سایت های هسته ای و ... همه از برنامه های دشمن برای مقابله با پیشرفت کشور ما نیست؟

وقتی آرمیتا و علیرضای بی گناه در برابر چشمان ما بدون پدر، بزرگ می شوند آیا زمان بیدار شدن از خواب غفلت نرسیده است؟

گفتند باید با این ها مذاکراه کنیم و بازی برد_ برد علاج کار است. وقتی در مذاکرات شأن ملت ما حفظ نشود مذاکره به چه درد می خورد؟

وقتی با آن ها در حال مذاکره هستیم و باز تهدید می شویم و لفظ پوسیده و کهنه ی گزینه های روی میز را تکرار می کنند و تحریم های جدید علیه ما وضع می کنند از مذاکره کردن چه سود؟

وقتی که تحریم های اساسی به قوت خود باقی است و فقط تحریم در حوزه ی صنعت و برخی حوزه ی دیگر      تعلیق می شوند و نه برداشته می شوند که این هم باز طبق برنامه و جدول زمانبندی شده انجام می شود.

 البته بماند که خودِ توافق نامه چه ابهاماتی دارد و برداشت های متفاوتی از آن می توان داشت و باز می گویند این برداشت ها فقط مصرف داخلی دارد. آیا این جا نمی توان پرسید چرا باید متنی را قبول کنیم که دارای برداشت های متعدد باشد و صریح و روشن و شفاف نگارش نشده است؟

مذاکره با این دشمن فریبکار هیچ جای خوش بینی ندارد و  این مدعا را می توان در بهانه گیری های اخیرشان در بازرسی از مکان های نظامی_امنیتی و بازجویی از دانشمندان هسته ای مان دانست که البته با اقتدار رهبرمان این آرزو را به گور خواهند برد.

اعتماد به نیروی جوان داخلی که سرمایه ی کشور و انقلاب هستند تنها راهِ خوش بین بودن است.

اگر چه تحریم ها برداشته شود اندکی وضعیت مان بهبود می یابد ولی این غایت و هدف ملت و نظام اسلامی ما نیست.

غایت انقلاب اسلامی ما برقراری عدالت در جهان است، حمایت از مظلومان در اقصی نقاط دنیاست. ندای لبیک سردادن به فریادها و ضجه های کودکان بی گناه یمن، غزه، فلسطین، عراق، بحرین، سوریه و دیگر کشورهای مظلوم دنیاست.

غایت انقلاب ما فراهم نمودن زمینه ی ظهور منجی بشریت است. پس باید ریشه ی نا امیدی را خشکاند و چشم بر روی کمک دشمنان و دنیای استکبار بست و یک لحظه از آنان غافل نشد و" ما می توانیم " را  باید هم با زبان گفت و هم با دل پذیرفت.

فریاد کن، سکوت حرام است

وقت رکوع و سجده گذشته است، زمان زمان قیام است....

ألیسَ الصبحُ بالقریب؟!

************************

1-      «من نام عن عدوه انبهته المکاید.» سخن امام علی علیه السلام

 

 


  • ساجد صادقی

نظرات  (۳)

سلام ؛

این مطلبتم با حال بود ، خوشحال می شم از آخرین پست سایت من هم دیدن کنی

عنوان مطلب : جشن شکوفه های گیلاس


خوشحال می شم نظرت را راجع به این مطلب بدونم .


سلام

مطالب، مطالب خوبی هستند. ولی متاسفانه در انتخاب فونت و ویرایش متن ها دقت لازم صورت نمیگیرد و به این خاطر خواندن مطالب سخت و مشکل میشود.

با سلام

آیانویسنده محترم خود اعتقادی به مطالب نوشته شده دارد؟!آیاواقعاً خود از تجملات  دوری می کند؟؟کاش اینطور بود

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی